Reclame op RTV Noord; adverteren in Groningen

Hoe plan ik een campagne?

Ga op de kalender op de dag staan waarop je wilt uitzenden. Klik deze dag aan, of sleep over de dagen die je nog meer wilt boeken. Als je loslaat zijn de dagen geselecteerd en kun je “wanneer”, “hoe vaak” en de lengte van de commercial bepalen.

Hoe plan ik een commercial met een tag-on?

Wil je na de hoofdcommercial een tag-on inplannen dan herhaal je het plannen van een commercial en geef je de lengte van de tag-on aan.

Wanneer kan ik een campagne plannen?

Je kunt op z’n vroegst over zeven dagen beginnen met uitzenden. Zo is er tijd om een goede commercial te maken en een mooi uitzendschema op te stellen. Mocht je eerder willen beginnen met je campagne, geef dan op de laatste pagina bij opmerkingen aan dat je indien mogelijk zo snel mogelijk wilt starten. RTV Noord Commercie en Marketing zal de mogelijkheden dan met je doornemen.

Hoe verleng ik een campagne?

Op de laatste dag van de geplande campagne zie je rechts in de blauwe balk een wit vlakje. Als je daar op gaat staan kun je door te slepen de campagne verkorten of verlengen.

Als je campagne al loopt kun je dagen na de je campagne toevoegen. Deze worden dan bijgeboekt op je uitzendschema. Je ontvangt een nieuw overzicht. Je kunt ook even contact opnemen met je contactpersoon bij RTV Noord.

Hoe kies ik andere blokken?

Door op het aangemaakte blauwe vlak te klikken kun je onder “wanneer” andere blokken of timeslots kiezen.

Wat gebeurt er na de laatste stap?

Na het correct invoeren van de gegevens in de laatste stap stuurt reclameoprtvnoord.nl twee e-mail berichten uit. Eén ontvang je zelf ter bevestiging van je invoer. De tweede gaat naar RTV Noord. Daar plannen ze de campagne, zo veel mogelijk naar jouw wensen, in en stellen ze een uitzendschema op.
Dat uitzendschema wordt de overeenkomst tussen jou en RTV Noord. Totdat je het uitzendschema getekend hebt geretourneerd zit je nergens aan vast!

Wat zijn de administratiekosten?

We willen voorkomen dat dit systeem gebruikt wordt voor onzincampagnes. Over het algemeen kun stellen dat te korte campagnes met te weinig uitzendingen niet effectief zijn. We willen daarom voorkomen dat dergelijke campagnes ingeboekt worden. Onder € 1.000 kunnen geen campagnes worden ingeboekt.

Hoe vaak moet ik uitzenden voor succes?

Hoe vaak je moet uitzenden voor succes verschilt van campagne tot campagne. Het succes van een radio- of tv campagne hangt af van een drietal factoren:
  1. Het bereik van het station.
  2. De kwaliteit van de commercial.
  3. De herhalingsfactor.
Hoe vaker het publiek een commercial ziet of hoort, hoe beter deze zal blijven hangen. Helemaal als het een goede commercial is.

Er zijn globaal twee strategiën die je kunt volgen bij het plannen van een campagne. Kort en hevig of lang en rustig.

In reclameoprtvnoord.nl gebruiken we de volgende beschrijvingen bij Radio:

Wat is het verschil tussen de blokken op Radio Noord?

Bij Radio Noord kun je dagelijks kiezen uit verschillende reclameblokken. Met radio kun je goed aansluiten op het dagritme van je klanten. Bedenk op welk moment ze Radio Noord aan hebben staan en kies momenten waarop je ze het best kunt bereiken. Varieer bij een beperkt budget niet te veel over verschillende tijdvakken, omdat wilt dat je klanten je commercial een aantal keren horen.